Πέμπτη, 3 Φεβρουαρίου 2011


Ποιες τροφές τονώνουν τον εγκέφαλο;


Ο ανθρώπινος εγκέφαλος απαρτίζεται από αμέτρητα εγκεφαλικά κύτταρα, των οποίων ο ρυθμός αποδόμησης αυξάνεται με την υπερβολική πρόσληψη γλυκόζης, την αυξημένη χοληστερίνη αίματος και την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ.
Τα εγκεφαλικά κύτταρα σε αντίθεση με άλλα κύτταρα του ανθρώπινου οργανισμού έχουν χαμηλό ρυθμό σύνθεσης με αποτέλεσμα τα νεκρά εγκεφαλικά-νευρικά κύτταρα να αντικαθίστανται με δυσκολία.
Η υπέρταση και ο σακχαρώδης διαβήτης είναι χρόνιες παθήσεις οι οποίες αυξάνουν τον κίνδυνο μεγάλης απώλειας εγκεφαλικών κυττάρων. Επιπλέον, όταν η κυκλοφορία του αίματος διαμέσου των φλεβών και των αρτηριών δεν γίνεται σωστά στον ανθρώπινο οργανισμό, ο κίνδυνος για εγκεφαλικές βλάβες, απώλεια μνήμης και χρόνιες εγκεφαλικές παθήσεις όπως η νόσος Alzheimer αυξάνεται.
Γι αυτό το λόγο, άτομα μέσης και τρίτης ηλικίας πρέπει να ενθαρύνονται να υιοθετούν υγιεινό πρότυπο διατροφής και τακτική φυσική δραστηριότητα.
Οι βασικότερες γενικές διατροφικές συστάσεις για καλύτερη εγκεφαλική λειτουργία είναι οι ακόλουθες:
  • Ημερήσια κατανάλωση 8-10 μερίδων φρούτων και λαχανικών
  • Ημερήσια κατανάλωση 2-3 μερίδων γαλακτοκομικών χαμηλά σε λιπαρά
  • Μέση ημερήσια πρόσληψη έως 180 γρ. ψαριού και κρέατος
  • Ημερήσια πρόσληψη 40 γρ. ξηρών καρπών
  • Ημερήσια κατανάλωση 7-8 μερίδων προϊόντων ολικής αλέσεως
  • Τα σημαντικότερα θρεπτικά συστατικά για τη σωστή εγκεφαλική λειτουργία είναι όλες οι αντιοξειδωτικές ουσίες, τα ω-3 λιπαρά οξέα και οι βιταμίνες C, D, Β12 και το φυλλικό οξύ.
Τρόφιμα τα οποία περιέχουν μεγάλες ποσότητες από τα παραπάνω θρεπτικά συστατικά και θεωρούνται κλειδιά στην καλή υγεία του εγκεφάλου είναι τα παρακάτω:
  • Φράουλες
  • μούρα
  • εσπεριδοειδή σπανάκι
  • ψάρι
  • ελαιόλαδο
  • πράσινα φυλλώδη λαχανικά

Δεν υπάρχουν σχόλια: