Κυριακή 24 Απριλίου 2011

Χρόνια πολλά-Χριστός Ανέστη !

Η Ανάσταση του Ιησού Χριστού



Η έλευση του Ιησού Χριστού υπήρξε για μας τους χριστιανούς ένας σταθμός στο ιστορικό μας πεπρωμένο. Ο Μεσσίας μάς έδωσε μιαν αλλιώτικη δύναμη ζωής. Δίδαξε, θεράπευσε, καθοδήγησε. Ήρθε στη Γη για να σώσει τον άνθρωπο. Ήρθε ταπεινός ιεροκήρυκας της αγάπης και της αδελφοσύνης. Προδόθηκε, καταδικάστηκε, βασανίστηκε και τελικά σταυρώθηκε. Ωστόσο, η σταυρική Του θυσία έμελλε να σημαδέψει ολόκληρη την ανθρωπότητα. Πέρα απ’ αυτό, η Ανάσταση του Κυρίου υπήρξε ένα υπερκόσμιο γεγονός, που στάθηκε σηματοδότης και οδηγός δισεκατομμυρίων ανθρώπων.

Ελήλυθεν η ώρα…
Εμείς οι Έλληνες πρώτοι πιστέψαμε σ’ Αυτόν με ατόφια και αληθινή αγάπη. Έγκαιρα προαισθανθήκαμε τη Θεία Παρουσία Του. Κι όταν για πρώτη φορά ο Ιησούς αντίκριζε τους Έλληνες προσκυνητές στα Ιεροσόλυμα, αναφώνησε προφητικά: «Ελήλυθεν η ώρα ίνα δοξασθεί ο Υιός του ανθρώπου…». Είναι βέβαια χαρακτηριστικό το γεγονός ότι από τα 12 εκατομμύρια των πρώτων μαρτυρίων του Χριστιανισμού που βασανίστηκαν και θανατώθηκαν για την πίστη τους, τα οκτώ εκατομμύρια υπήρξαν Έλληνες. Η χριστιανική αλήθεια εδώ και είκοσι αιώνες καταγράφεται μέσα στις ψυχές των ανθρώπων. Οριοθετεί το πλαίσιο μιας ατόφιας πίστης, που επένδυσε στην αγάπη και τον αλτρουϊσμό.

Η Ανάσταση
Ο Oscar Gullman στο έργο του «Χριστός και Χρόνος» (Εκδόσεις Άρτος Ζωής), στη σελίδα 227, κάνει αναφορά στο νόημα της Ανάστασης με κεντρικό άξονα την υπερβατικότητα του χρόνου: «Η Ανάσταση αυτή παύει να εμφανίζεται μόνο ως αντικείμενο ελπίδας. Γίνεται αντικείμενο πίστης και, ακριβέστατα, της πίστης στην Ανάσταση του Χριστού, που έχει ήδη συντελεστεί στο κεντρικό σημείο του χρόνου. Δεν είναι πια δυνατό να λέμε: "Θα αναστηθούμε", χωρίς ταυτόχρονα να λέμε "Χριστός Ανέστη"!». Στη συνέχεια ο Gullman σκιαγραφεί τη διαχρονικότητα της Αναστάσεως και καταδεικνύει την οριστική της νίκη πάνω στο θάνατο: «Η ανάσταση του σώματος έχει ήδη συντελεστεί. Γιατί Αυτός αναστήθηκε όντως άπαξ και διά παντός. Και όχι απλώς κατά προτύπωση, όπως συνέβη με την ανάσταση της κόρης του Ιάιρου, του νέου της Ναΐν ή του Λαζάρου, αφού όλοι έπρεπε να ξαναπεθάνουν. Η Ανάσταση του Ιησού σημαίνει πως ο θάνατος καταλύθηκε».

Απόστολοι των εθνών
ΣΤΟ κατά Λουκάν Ευαγγέλιο, κεφ. ΚΔ, οι Μυροφόρες επιστρέφοντας από τον αδειανό τάφο, αναγγέλλουν στους αποστόλους το γεγονός ότι ο Χριστός ανεστήθη, χωρίς βέβαια οι απόστολοι να πιστέψουν.
«Παρά ταύτα, όμως, ο Πέτρος εσηκώθη και έτρεξε εις το μνημείον. Και αφού έσκυψεν από τη θύρα, βλέπει τους νεκρικούς επιδέσμους να είναι χάμω εις το μνημείον μόνοι χωρίς το σώμα. Και επέστρεψε εις το κατάλυμα του θαυμάζων αυτό που έγινε…».

Κάποιοι υποστήριξαν ότι οι απόστολοι έκλεψαν το σώμα του Χριστού για να πουν ότι ανεστήθη. Αυτό, βέβαια, είναι τελείως ανυπόστατο και αδιανόητο. Πώς ήταν δυνατό να κλαπεί το σώμα του Ιησού με τόση ρωμαϊκή φρουρά; Και, στο κάτω-κάτω, θα έκλεβαν το σώμα του Διδασκάλου τους για να αποδείξουν ότι πίστεψαν σε ένα παραμύθι; Ασφαλώς όχι. Οι απόστολοι πίστεψαν και αγάπησαν τον Κύριο, ο οποίος τους είχε πει ότι μετά τη σταύρωσή Του θα αναστηθεί σε τρεις ημέρες. Κι αφού συντελέσθηκε η αληθοφάνεια της Αναστάσεως, έσπευσαν σε όλα τα έθνη να κηρύξουν το χριστιανικό μήνυμα της Αγάπης και της Σωτηρίας του ανθρώπου.

«Εδόθη μοι πάσα εξουσία εν ουρανώ και επί γης. Πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τα έθνη, βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, διδάσκοντες αυτούς τηρείν πάντα όσα ενετειλάμιν υμίν. Και ιδού εγώ μεθ’ υμών ειμί πάσας τας ημέρας έως της συντελείας του αιώνος…» (Κατά Ματθαίου Ευαγγέλιο κεφ. ΚΗ΄).

ΠΗΓΗ:sigmalive.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: